Безпрозоречната изневяра

Живея сякаш в крематориум.

Сам го градих,

беше дълго и бавно –

от кал,

кости о сатена на постелите,

коси по възглавката разхвърляни –

поетичен образ на подобно тъжно здание…

И живеех сред цветната пепел,

скрити ириси в юмруци,

сърца от мрамор, отразени в съзнанието,

така замърсеният мой кладенец –

личното ми нефтено находище –

плътно черно

или

подобно прозрачно желе

И нещо все си пишех,

и на пресекулки дишах

като риба с гръбнак от пясък,

пясъчен часовник пълен с опиум,

сънища ослепяващи очи

и светлина…

Недостатъчна такава –

претенциозна светлина,

безпространствена, но очарована

от среброто на всяка цигарена вечер.

Обичаш крематориуми?

Нима…

Изневерявай ми тогава, чуваш ли –

изневерявай ми с живот,

явно го прави,

докажи ми ононимите,

обичай ме чрез тях.

Бъди прозорец в крематориума,

пустинна буря в дюните,

само пази тишина –

само краят заслужава тишината…

…Онази тишина,

когато ме разпръснеш над морето,

когато ме запратиш върху тъмния диск на луната

и ме посипеш из сцена,

където да е тихо,

където да ме тъпчат

гняв от памтомими,

любови в урните

и ти –

пожар ухилен в крематориума,

който тайно се среща с живота –

отвреме на време, за кратки афери.

The URI to TrackBack this entry is: https://msagar.wordpress.com/2010/03/29/%d0%b1%d0%b5%d0%b7%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b7%d0%be%d1%80%d0%b5%d1%87%d0%bd%d0%b0%d1%82%d0%b0-%d0%b8%d0%b7%d0%bd%d0%b5%d0%b2%d1%8f%d1%80%d0%b0/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 КоментариВашият коментар

  1. Интересно към кого са отправени поканите за изневяра… 😀

    • Към непознатите Рицари на битието…може би на Духа…но само може би…


Вашият коментар

